SHIRINNA

پزشکی سلامتی

SHIRINNA

پزشکی سلامتی

تشخیص پوکی استخوان

 پوکی استخوان یک بیماری نسبتا شایع است. تراکم استخوان ها را کاهش می دهد و شما را در معرض شکستگی قرار می دهد. برای تشخیص پوکی استخوان، مراقب علائم بیماری باشید. با این حال به خاطر داشته باشید که بیش تر علائم پوکی استخوان در اواخر بیماری ظاهر می شوند تا اوایل آن. اگر شک دارید که به این بیماری مبتلا شده اید، با پزشک صحبت کنید، تا آزمایش های تصویر برداری را برای بررسی تراکم استخوان های شما تجویز کند.

بخش اول: مشاهده علائم پوکی استخوان


1- به صدای تق تق مفاصل خود گوش دهید. یکی از علائم اولیه پوکی استخوان Crepitus (کریپتاسیون) نامیده می شود که با صدای تق تق در مفاصل اصلی مانند زانوها و شانه ها قابل تشخیص است. کریپتاسیون به دلیل کمبود مایعات در مفاصل ایجاد می شود، که منجر به ایجاد صدا یا احساس تق تق می شود.

2- مراقب شکستگی ها باشید. در بسیاری از موارد، علامت پوکی استخوان یک شکستگی است که در اثر از دست دادن تراکم استخوان ایجاد می شود. حتی ممکن است پس از یک اتفاق جزئی استخوان شما بشکند. به عنوان مثال، برخی از افراد پس از عطسه یا سرفه دچار شکستگی دنده ها می شوند. با این حال، شایع ترین شکستگی ها، شکستگی های مفصل ران، مچ دست و مهره ها است.

به خاطر داشته باشید که زنان به دلیل کم بودن استروژن در دوران یائسگی در معرض پوکی استخوان قرار دارند. هم چنین، هرچه سن شما بیش تر باشد، خطر ابتلا به پوکی استخوان بیش تر خواهد بود.
در صورت امکان، با پزشک خود در مورد مصرف دارو برای افزایش سطح استروژن صحبت کنید.

ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد