SHIRINNA

پزشکی سلامتی

SHIRINNA

پزشکی سلامتی

عفونت خون چیست؟

 عفونت خون (Sepsis) توسط سیستم دفاعی بدن ایجاد میشود و برای مبارزه با عفونت است. به عفونت خون سپتیسمی یا گندخونی هم گفته میشود.در ادامه به بررسی جامع این بیماری و شیوه های درمان آن میپردازیم.

 
عفونت خون چیست؟
در هنگام ابتلا به عفونت خون، سیستم ایمنی بدن شما که از شما در برابر میکروب محافظت می کند، مواد شیمیایی زیادی را در خون آزاد می کند. این باعث التهاب گسترده می شود که می تواند منجر به آسیب به اعضای بدن شود و سلامت ریه، کلیه و کبد را از به خطر بیندازد. از سوی دیگر لخته ها باعث کاهش جریان خون در اندام ها و اندام های داخلی بدن می شوند مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز بدن را دریافت نمی کنند وموجب از بین رفتن بافت بدن میشود.
 
در صورتی که عفونت خون پیشرفت کند فرد به شوک سپتیک دچار میشود در این حالت پزشکی ، فشار خون به طرز چشمگیری کاهش می یابد و منجر به مرگ میشود.
 
شوک عفونی یا شوک سپتیک که براثر عفونت بیش از حد خون اتفاق می افتد. منجر به کاهش خطرناک فشار خون و بی‌نظمی در متابولیسم سلول‌ها میشود و عفونت به ارگانهای بدن نفوذ و موجب از کار افتادگی آن ها میشود. شوک عفونی می‌تواند باعث از کارافتادن اعضای متعدد و در نهایت مرگ شود.
 
معمولا شوک عفونی در افراد کهنسال وکودکان بیشتر اتفاق می افتد که ناشی از سیستم ایمنی ضعیف در این افراد است. بیمارانی که با شوک عفونی مواجه می‌شوند معمولاً در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد