SHIRINNA

پزشکی سلامتی

SHIRINNA

پزشکی سلامتی

عرق نعناع

 

خانواده نعناع گروهی در حدود 10 تا 15 گونه گیاهی که شامل نعناع فلفلی و تند هستند، دربر می گیرد. نعنا یکی از بزرگترین ظرفیت های آنتی اکسیدانی هر غذاست. یادگیری نحوه استفاده از سبزیجات تازه و گونه هایی مانند نعناع برای افزودن عطر و طعم در آشپزی می تواند باعث کاهش مصرف سدیم شود. همچنین اسانس نعناع در برخی از خمیردندان ها، آدامس، شکلات و محصولات زیبایی استفاده می شود. در این مقاله به بررسی تمامی خواص و مضرات عرق نعناع میپردازیم.

مواد مغذی موجود در نعناع
ویتامین‌های B3، B2، B1
پتاسیم
منیزیم
کلسیم
فسفر
ویتامین C
آهن
ویتامین A
طرزتهیه عرق نعناع
برای تولید عرق نعناع، ابتدا آب و نعناع را می جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده ، همان عرق نعناع است. طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول های آب نفوذ می کند و در اصطلاح علمی، آب معطر مقطر تولید می شود.

عرق نعناع در طب سنتی
طبیعت عرق نعناع گرم و خشک (صفراوی) است. از مهمترین خواص عرق نعناع در طب سنتی تقویت معده و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ، سوء هاضمه، دل درد و دل پیچه است. عرق نعناع همچنین خاصیت ضد نفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد و از آن برای درمان و تسکین دل درد کودکان و نوزادان استفاده می‌شود.

ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد